
How to Kickstart the New Year in Your Company The new year is a perfect opportunity to breathe fresh energy into...
Firemní komunikace by rozhodně měla být transparentní. Je potřeba pojmenovat problémy, abychom jim mohli čelit. Ale také bychom měli pečlivě volit slova, která použijeme, a být diplomatičtí. Výrazy jako „ztráta času“ nebo „hloupý nápad“ mohou mít negativní dopad na naše vztahy s kolegy a tím i na naše výsledky. Pojďme se podívat na fráze, které je lepší neříkat, a na jejich korektní ekvivalenty.
#1
Když si myslíte, že problém, se kterým za vámi kolega přišel, není váš problém, protože nesouvisí s vaší náplní práce…
Nikdy neříkejte: That’s her problem, not mine.
Raději řekněte: This is something that should be addressed by the relevant team or individual.
#2
Když vám připadá, že kolega řeší nesmysly a pouze vás zdržuje od důležité práce…
Nikdy neříkejte: I don’t have time for such nonsense.
Raději řekněte: I’m currently focusing on other priorities, but we can discuss this later.
#3
Když věříte, že nápad vašeho kolegy se nedá převést do praxe nebo nikdy nebude fungovat…
Nikdy neříkejte: That was a really stupid idea.
Raději řekněte: I think we should consider alternative approaches.
#4
Když máte tušení, vám chce váš nadřízený přidělit úkol, do kterého se nikomu ve firmě nechce…
Nikdy neříkejte: That’s not my job.
Raději řekněte: That usually falls outside my scope of work, but let’s see who could help.
#5
Když za vámi přijde kolega, se kterým teď nechcete mluvit, protože víte, že půjde o rozhovor, na který se momentálně vůbec necítíte…
Nikdy neříkejte: I don’t want to talk to you.
Raději řekněte: I’m not able to have this conversation right now. Can we schedule it for a later time?
#6
Když vám kolega sděluje svůj názor v oblasti, v níž se vůbec neorientuje (Dunning–Krugerův efekt)…
Nikdy neříkejte: I’m not interested in your opinion.
Raději řekněte: Thank you for your input. I will consider all the information available before making a decision.
#7
Když vám práci na projektu komplikuje interní pravidlo, které z vašeho pohledu nemá vůbec žádný smysl…
Nikdy neříkejte: This is a stupid rule.
Raději řekněte: I have some questions about this rule. Can we discuss its purpose and application?
#8
Když jste právě na odchodu z kanceláře a váš kolega s vámi potřebuje něco probrat ASAP…
Nikdy neříkejte: This is outside my working hours.
Raději řekněte: I’d prefer to discuss this during my regular working hours.
Byl pro vás článek přínosný? Věříme, že se zdvořilostí dojdete vždy nejdál. Schopnost diplomacie vypovídá nejen o vaší profesionalitě, ale je také nezbytnou podmínkou pro dlouhodobě dobré vztahy na pracovišti.

How to Kickstart the New Year in Your Company The new year is a perfect opportunity to breathe fresh energy into...

Cook’s Cookbook: New Year’s Resolutions: Why We Fail by February As the end of the year approaches, it’s a time for...

Cook’s Cookbook: Meeting Makeover: How to Stop Wasting Time If you’ve ever felt your soul slowly slipping away during yet another...
© 2016–2025 EDUA Group, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.